مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره تبلیغات در رشد فروش بیمه ها

دسته بندي : علوم انسانی » بیمه
مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره تبلیغات در رشد فروش بیمه ها

تعداد صفحات : 41
فرمت PDF
بخشی از متن فایل :

گفتار اول :
الف- خدمات:
احتیاجات بشر از دو راه تأمین می گردد یکی از طریق مصرف کالاها و دیگری از راه استفاده از خدمات ؛ کلیه فعالیتهای اقتصادی بشر برای تأمین این دو احتیاج انجام می شود. امروزه اهمیت خدمات در پیشرفت اقتصادی کشورها کمتر از اهمیت تولید کالاها نیست.
پزشکی که بیماری را معالجه می کند, وکیلی که از متهمی دفاع می کند هیچکدام کالایی را به فروش نمی رساند؛ بلکه خدماتی را که مورد نیاز افراد جامعه است انجام می دهند.

گفتار دوم :
اصول حاکم بر بیمه های بازرگانی‌:
اصل نفع بیمه ای :
اصل نفع بیمه ای یکی از اصول اساسی قراردادهای بیمه می باشد. از نقطه نظر بیمه گران در هر قرارداد بیمه شده اساسی این است که در آن قرارداد برای بیمه گذار نفع بیمه ای وجود داشته باشد تا تفاوت حقوقی عملیات یک مؤسسه بیمه و عملیات سایر مؤسسات روشن شود.
نفع بیمه ای ازطرف بیمه گر بدین طریق تعبیر گردیده که اشخاص در مورد اموال موقعی نفع بیمه ای دارند که هر گونه تغییری که در وضعیت آن مال داده شود این تغییر باعث ضرر و فایده به آنها شود. پس به عبارت دقیق تر نفع بیمه ای عبارتست از ارزش مالی با ارزش شئ یا یک حق یا توانایی کار کردن و تحصیل درآمد یا یک هزینه که درنتیجه وقوع خطر مورد تهدید قرار می گیرد.

تقسیم بندی بیمه های حاکم در ایران :
تقسیم بندی انواع بیمه:
1- بیمه های اجتماعی
2- بیمه های تعاونی
3- بیمه های بازرگانی

بیمه های اجتماعی:
به سلسله خدماتی اطلق می شود که در راه ایجاد رفاه عمومی برای همگان یا به خاطر طبقه معینی صورت می گیرد . بیمه های اجتماعی که بیمه های اجباری نیز خوانده می شود بیشتر در
مورد کارگران و طبقات کم درآمد جامعه کاربرد دارد.

گفتار سوم :
تبلیغات بازرگانی:
تبلیغات بازرگانی یک فرآیند ایجاد ارتباط با مشتریان است به طوری که با تکیه بر مزایا و محاسن و ویژگیهای مثبت یک کالا , خدمت یا بنگاه بازرگانی به مددهنر و خلقیت , در افکار و روحیات مشتریان بالقوه یا احتمالی نفوذ و رسوخ نموده و آنها را نسبت به انتخاب یا خرید کالا یا خدمات معینی تشویق و ترغیب نماید.
تبلیغات بازرگانی ( advertising ) یکی از اجزاء و زیر مجموعه های فعالیتهای بازرگانی و بازاریابی است و هر اقدامی در این مورد باید با اهداف و سیاستهای کلی بنگاه و اهداف و سیاستهای بازاریابی آن هماهنگ باشد .

بررسی و اندازه گیری اولویت مصرف کنندگان :
معمولا شرکت بیمه با طرح ریزی تولیدات جدید ویا قصد افزایش تولیدات قبلی باید بررسی های لازم را در این مورد انجام دهد که آیا این تولید با وضعیت اقتصادی , اجتماعی , سیاسی و توان مالی خریداران متناسب است یا خیر. تحقیق در بازار می تواند مهر تأیید ویا تکذیب بر برداشتها و باورهای اجرا شده مدیریت ها بگذارد . بررسی بازار می تواند به درستی نشانگر طرح ها وکالاهایی باشد که از سوی مصرف کنندگان مورد استقبال واقع شده است و قابلیت رخنه و رسوخ در بازار را دارند .

بازاریابی بیمه‌های زندگی :
اصولا" نیاز و سلیقه مصرف کنندگان چه در مورد کالهای تجاری وچه در مورد خدمات, زمینه ساز ترقی, تعالی و توسعه و نوآوری است و همه این موارد مهم می تواند ریشه در فرهنگ هر جامعه ای داشته باشد. فرهنگ چیست ؟
در تعریف این لغت باید گفت عبارتست از مجموعه ای از سنت ها, باورها, افسانه ها, آیین های مذهبی و باستانی و تمامی هنجارهای مردم جامعه.
در رابطه با توسعه و گسترش بیمه , به ویژه بیمه های زندگی عوامل متعدد زیرین وشناخت آنها می تواند نقشی مؤثر بر شیوه های بازاریابی وفروش انواع تولیدات بیمه های زندگی داشته باشد.
دسته بندی: علوم انسانی » بیمه

تعداد مشاهده: 5677 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 41

حجم فایل:1,168 کیلوبایت

 قیمت: 17,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: