مديريت و محافظت از شبكه هاي كامپيوتر

دسته بندي : فنی و مهندسی » کامپیوتر و IT
مديريت و نگهداري شبكه به منابع IT عظيمي نياز دارد. جهت درك كامل اهميت مديريت شبكه بايد تعدادي از وظايف اصلي مديريت را بدانيد:

نصب و پيكربندي ايستگاههاي كاري و سرورها
ارتقاء ايستگاههاي كاري و سرورها
ارتقاء سيستم هاي عامل و برنامه هاي راه انداز
برنامه هاي كاربردي بايد نصب شوند و ارتقاء يابند.
وسايلي مانند هابها، سوئيچ ها و مسيريابها بايد نصب و پيكربندي شوند.
كابل كشي جديد بايد نصب شود و كابل كشي قديمي بايد تعويض شود.
ايجاد و بازبيني نسخه هاي پشتيبان.
كنترل منابع.
بروزرساني مستندات جهت منعكس كردن تغييرات و ارتقاءها.
اجزاي شبكه بايد در طول زمان كنترل و تست شود.

جهت عيب يابي و رفع عيب در شبكه انجام دهيد:

مشكل را تعريف كنيد
منبع مشكل را شناسايي كنيد و آنرا مجزا سازيد
خرابي را ترميم كنيد يا قطعات خراب را تعويض نماييد.
شبكه را مجدداً تنظيم كنيد.

چكيده اي در مورد محافظت از داده ها

عوامل بد مي‌توانند و اتفاق مي‌افتند و در نهايت سرويس‌دهنده شما مي‌تواند از كار بيفتد و در حين اين فرايند فايل‌هاي مهم شما را صدمه بزند و بدين ترتيب راه‌اندازي مجدد سستم غيرممكن شود. هر شخصي كه چنين وضعيتي را تجربه كرده باشد مي‌تواند ترميم يك سرويس‌دهنده سِرور(يا هر سرويس‌دهنده ديگري) را به عنوان يك تجربه ناخوشايند برايتان بازگو كند، خصوصاً بسياري از اين تكنيك‌ها مي‌توانند براي بسياري غير عاقلانه به نظر برسند.

مي‌توانيد آسيب‌پذيري را با برنامه ريزي از قبل و به كارگيري چندين مرحله ساده مشكلات مربوط به از كارافتادگي، سيستم را كاهش داده و بدين ترتيب شانس از دست دادن داده‌ها را نيز تا حد زيادي از بين ببريد.

ديواره هاي آتش

محصولي سخت افزاري و يا نرم افزاري مي باشد كه شبكه را از دستيابي بدون اجازه كاربران خارجي حفظ مي كند. اگر شبكه شما به اينترنت متصل است حتما بايد از نوعي از ديواره هاي آتش براي محافظت شبكه استفاده كنيد چون مزاحمان خارجي مي توانند براحتي شبكه را دچار اختلال كنند.

فيلتر كردن بسته ها

در اين روش ، ديواره آتش بسته هاي دريافتي را بررسي كرده و بنابر اطلاعات موجود در هردهاي پروتكلهايي كه در ايجاد بسته سهيم بوده اند، تصميم مي گيرد كه به آنها اجازه عبور به شبكه ديگر را بدهد يا خير.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پيشگفتار

دوران ما را بدرستي عصر اطلاعات ناميده اند. در انديشه ما، «فناوري اطلاعات» به مفهوم گردآوري، سازماندهي و پردازش داده هاي خام است بگونه اي كه از آن «معرفت» جديد توليد شود. ظهور شبكه هاي كامپيوتري در دهه هفتاد ميلادي تمام اسباب و لوازم توليد معرفت و دانش را فراهم كرد و به آن شتابي انفجار گونه داد شايد به كار بردن واژه «انقلاب اطلاعاتي» براي اين روند توليد دانش مناسبتر باشد.

شبكه كامپيوتري چيزي بيش از يك ابزار در خدمت توليد دانش نيست ولي همين ابزار كارهايي را كه ذهن بشر به جمع آوري داده آزمايش و نتيجه گيري نياز دارد در كوتاهترين زمان ممكن محقق مي شود.

دسترسي سريع و آسان به اطلاعات استفاده از قدرت پردازشي كامپيوترهاي قوي و كارآمد ايجاد و بكارگيري تكنولوژي نوين ارتباطي براي تبادل اطلاعات و ايجاد نرم افزارهاي هوشمند، به شكوفايي تمام شاخه هاي علوم مختلف انجاميده است.

در اين پروژه به چگونگي مديريت و محافظت از شبكه هاي كامپيوتري پرداخته شده است.

شامل ورد117صفحه ای
دسته بندی: فنی و مهندسی » کامپیوتر و IT

تعداد مشاهده: 5909 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 117

حجم فایل:88 کیلوبایت

 قیمت: 8,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: