مبانی نظری و پیشینه پژوهش فناوری بانکداری الکترونیکی و بانکداری موبایلی

دسته بندي : علوم انسانی » مدیریت
دانلود ادبیات تحقیق و پیشینه پژوهش فناوری بانکداری الکترونیکی و بانکداری موبایلی در 51 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری:

بانکداری الکترونیکی
بانکداری الکترونیکی یکی از مظاهر عینی انقلاب فناوری اطلاعات و ارتباطات در عرصه اقتصادی است. بانکداری الکترونیکی، انقلابی در شیوه ها و رویه های تجاری گذشته ایجاد کرده و سرعت وصرفه جویی را در بهترین وجه جامه عمل پوشانده است. بانکداری الکترونیکی دارای سطوح مختلف بوده و به تناسب هر کدام می توان تعریف خاصی را ارائه کرد اما آنچه که در تمامی سطوح می توان مشاهده کرد استفاده از سیستمهای نرم افزاری رایانه ایی و همچنین اطلاعات بانکی قابل پردازش به صورت دیجیتالی است.که در اختیار رایانه قرار می گیرد .
هرچقدر به سمت سطوح بالاتر یعنی بانکداری الکترونیکی کامل حرکت نماییم، عملیات دستی کمتر، سیستم‌های رایانه‌ای متمرکزتر، شبکه قابل دسترسی گسترده‌تر، محدودیت زمانی و مکانی کمتر و در نهایت، امنیت اطلاعات بانکی بیشتر خواهد بود. بنابراین تعریف کلی از بانکداری الکترونیکی عبارتست از: ارائه خدمات بانکی از طریق یک شبکه رایانه ای عمومی قابل دسترسی (اینترنت) که از امنیت بالایی بر خوردار است. به بیان دیگر بانکداری الکترونیکی عبارتست از استفاده از فناوری پیشرفته شبکه‌های ارتباطی و مخابراتی برای انتقال وجوه در سیستم بانکداری.(انتقال الکترونیک وجوه و بانکداری الکترونیکی،ص 30)
در بانکداری سنتی خدمات مورد نیاز مشتری در ساختمان بانک و در ساعتهای اداری که به صورت کلی بین 8 صبح تا 5 عصر ارائه می شود. مشتریان هیچگاه از این شرایط رازی نیستند آنها در طول روز در محل کار هستند و بعد از آن به کارهای مربوط به خود و خانواده شان می پردازند. در این حالت یک تضاد آشکار بین خواسته‌های آنها و توانایی‌های ما به عنوان خدمات دهنده بانکی شکل می گیرد. برای این مسأله چه می‌توان کرد؟
پاسخ منطقی استفاده از کانالهای الکترونیکی همچنین اینترنت، شبکه‌های تلفن همراه مبتنی بر پرو تکل‌های کاربردی بی سیم ، تلفن‌های خودکار، شبکه خود پردازها، سرویس‌های پیام کوتاه و... است. چرا که این سرویس ها امکان انجام تراکنش ها در هر مکانی بدون محدودیت زمانی فراهم میکند.

انواع بانکداری الکترونیکی
بطور کلی بانکداری الکترونیک را می توان به انواع ذیل تقسیم نمود :( 2000 Fisher,)
 بانکداری خانگی
مشتریان بانکها از طریق رایانه‌های شخصی و با استفاده از مودم و همچنین یک خط تلفن می توانند به اطلاعات رایانه مرکزی بانکها در اینترنت یا اینترانت دسترسی پیدا کرده و آنگاه عملیات بانکی خود را انجام دهند. به عبارت دیگر بانکداری خانگی عبارت است از انجام تقریباً کلیه عملیات بانکی از طریق رایانه‌های شخصی موجود در منازل و با استفاده از خطوط مخابراتی.
 بانکداری از راه دور
شتاب و رشد بانکداری از راه دور ، از سالهای 1980 به بعد با استفاده از تلفنهای همراه در دنیا آغاز شد. این رشد در حقیقت با گسترش شبکه های بی سیم و تلفنهای همراه و قابلیت وصل شدن تلفنهای همراه به اینترنت موجب گردید تا مشتریان بانکها از هر نقطه‌ای دسترسی به حسابهای خود در بانک را داشته باشند و بتوانند عملیات بانکی خود را انجام دهند و پدیده جدید به نام بانکداری از راه دور را بوجود آوردند.
 بانکداری اینترنتی
بانکداری اینترنتی را می توان به معنی انجام کلیه عملیات بانکی از طریق وب سایت ایجاد شده تو سط بانک، در اینترنت دانست. یعنی در بانکداری اینترنتی ، اینترنت به عنوان شبکه گسترده جهانی مورد استفاده قرار می گیرد) . 2000Furst, )
 تلفن بانک
در حال حاضر بانکها بانصب بردهای الکترونیکی بر روی تلفن بانک بر روی رایانه های مرکزی شبکه های داخلی و شبکه های متمرکز، امکان پاسخگویی خودکار به مشتریان را فراهم کرده اند، کاربران با در اختیار داشتن تلفنهای مجهز به سیتم تن – از طریق ایجاد ارتباط با تلفن بانک – امکان دریافت صور تحساب وآگاهی از موجودی حساب خود را دارند.
 بانکداری از طریق تلویزیون کابلی
در شیوه بانکداری از طریق تلویزیون کابلی، با استفاده از یک سیستم کنترل از راه دور و انتخاب کانال تلویزیونی مربوط به بانک ، مشتریان می توانند بسیاری از عملیات بانکی را از طریق تلفن عادی پیگیری و به انجام برسانند.

بانکداری موبایلی
تعداد کاربران موبایل روز به روز در حال افزایش است و به زودی افرادی که با موبایل به اینترنت وصل می‌شوند بیشتر از کسانی خواهد بود که با کامپیوتر شخصی با اینترنت ارتباط برقرار می کنند. یکی از نخستین خدمات تجارت موبایل، بانکداری موبایلی است. این رویکرد در حقیقت توسعه یافته بانکداری اینترنتی و تلفنی است.
بانکداری موبایلی را می توان به صورت کانالی تعریف کرد که در آن مشتریان از طریق یک دستگاه موبایل با بانک تعامل می کنند در واقع انجام خدمات مالی از زمانی که اینترنت بی سیم پا به عرصه دنیای دیجیتال نهاده است، امکان پذیر شده و مفهوم بانکداری اینترنتی را به دنیای موبایل توسعه داده است. این خدمات به مشتریان این امکان را می دهد که در هر زمان و هر مکان از طریق دستگاههای ارتباطی دستی به حسابهای بانکی شان دسترسی پیدا کنند و معاملات روزانه را انجام دهند. با تلفن همراه می توان بسیاری از عملیات بانکی همچون بررسی مانده وجه در حسابها ، توقف پرداخت چک، نقل و انتقال پول از یک حساب به حساب دیگر و.... را انجام داد. و برای انجام امور بانکی تلفن همراه از تلفن عادی ایمن تراست (ایمانی ،1388، 56 ).
بانکداری همراه عبارت است از استفاده از واسطه کاربردهای مبتنی برتلفن همراه برای دریافت اطلاعات حساب بانکی و انجام تراکنش های مالی بانک ها ومؤسسات مالی. از دید کاربر، خدمات بانکداری همراه ممکن است فعال یا غیر فعال باشد. خدمتی که کاربر در هر لحظه بتواند به اطلاعات حساب خود دسترسی و امکان انتقال وجه وجود داشته باشد، یک خدمت فعال خوانده می شود و خدمتی که توازون اطلاعات در حساب با تأخیر زمانی انجام شود خدمت غیر فعال خوانده می شود( فقیهی و همکاران،1390 ،1).

قسمتهایی از پیشینه پژوهشی:
تحقیقی به عنوان "عوامل مؤثر بر پذیرش بانکداری الکترونیک در میان مشتریان بانک پارسیان" توسط زهره دهدشتی شاهرخ، استاد یار و عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و محمد مهدی کوارویی، دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی ، دانشگاه علامه طباطبایی انجام شد یافته های این تحقیق با استفاده از مدل پیکارابتن نشان می دهد که شش عامل مفید بودن ،سهولت استفاده ، لذت بخش بودن اطلاعات در زمینه بانکداری الکترونیک امنیت و محرمانه بودن ، کیفیت ارتباط اینترنتی بر پذیرش بانکداری الکترونیک در میان مشتریان بانک پارسیان اثر مثبت دارد.

فهرست مطالب ادبیات تحقیق و پیشینه پژوهش فناوری بانکداری الکترونیکی و بانکداری موبایلی به صورت زیر می باشد:
2-1)مقدمه
بخش اول:بانکداری الکترونیکی
2-1-1) بانکداری الکترونیکی
2-1-2) انواع بانکداری الکترونیکی
2-1-3)خدمات بانکداری الکترونیکی
2-1-4) سطوح بانکداری الکترونیکی
2-1-5 )زیرساخت های مورد نیاز تکنولوژی بانکداری الکترونیکی
2-1-6)مقایسه بانکداری الکترونیکی با بانکداری سنتی
2-1-7)بانکداری الکترونیکی در ایران
2-2-2)بانکداری موبایلی
2-2-3)استانداردهای و پروتکل های مورد استفاده در بانکداری موبایلی
2-2-4) خدمات ارائه شده در بانکداری موبایلی
2-2-5) فناوری موبایل
2-2-6 )روش های ارائه خدمات بانکداری موبایلی
2-2- 6-1) بانکداری SMS
2-2-6-2) بانکداری WAP
2-2-6-3 ) بانکداری موبایلی PDA
2-2- 6-4) بانکداری موبایلی با کیت ابزار – SIM
2-2- 6-5 )بانکداری موبایلی با جاوا
2-2- 7) مزایای بانکداری موبایلی
2-2-8) معایب بانکداری موبایلی
2-2-9)چالش‌های بانکداری موبایلی
2-2 -10 ) مدیریت امنیت اطلاعات ضرورت حیاتی بانکداری موبایلی
2-2- 11 ) حفاظت سه بعدی از اطلاعات سازمان
2-2 -12 ) تمرکز بر امنیت
2-2 -13 ) تأیید اعتبار مشتری در بانکداری موبایلی
2-2- 14 ) نظارت برتداوم ارائه خدمات
2-2-15) قصد رفتاری در بانکداری موبایلی
2-2-16) سودمندی ادراک شده
2-2-17)سهولت استفاده ادراک شده
2-2-18) ریسک
2-2-19) ریسک پذیری
2-2-20) منابع ریسک
2-2- 21) ابعاد ریسک
2-3-1) مدل پذیرش تکنولوژی(TAM)
2-3-2)پیشینه تحقیق
منابع

دسته بندی: علوم انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 8515 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 51

حجم فایل:174 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: